1, 2, 3, 4, logeetje van papier

Sinds dit weekend hebben wij vier logees in huis. Vier papieren logees, om precies te zijn. Vier papieren logees in de vorm van een kookboek, om nog preciezer te zijn. Zeer aangenaam gezelschap overigens, die logees. En dus nestelde ik mij afgelopen zondagavond in de zetel met Jamie Oliver, Yotam Ottolenghi en het Thaise alter ego van Nathalie Meskens. Of toch tenminste met hun boeken.

De samenstelling van ons groentenpakket paste deze week helaas niet zo goed bij mijn nieuwe lectuur. Wel diende de kleine pottenkijker een menuverzoekje in (spaghetti!) en aldus raakten alle dagen weer vlotjes gevuld. Al moet ik toegeven dat de rode kool in het pakket toch wat extra inspanningen vroeg op menugebied. Ik weet niet hoe dat bij u gaat, maar zo’n grote rode kool, die raakt bij ons niet in één keer op. Wij eten de komende dagen dus rode kool met appel, wraps met rode kool én rodekoolsalade en nog is die kanjer niet op. Moest u dus een geniaal rodekoolrecept of -idee hebben, kom maar op, het zal hier met plezier getest worden!

weekmenu47

2 gedachtes over “1, 2, 3, 4, logeetje van papier

  1. Rode kool met peer uit Het Gehaktballenboek van Wim Ballieu! Mijn diepvries zit vol met 1-persoonsporties. Opgewarmd in de microgolf zeker even lekker (zo niet lekkerder!) als vers.

    Nodig:
    1 grote ui
    1 rode kool
    boter
    500 gr stoofperen
    25cl water
    suiker, naar smaak
    3el azijn

    Maken:
    Snij de ui
    Rasp of snij de rode kool fijn
    Laat wat boter smelten en bak de ui
    Voeg even later de rode kool toe
    Schil de peren en haal het klokhuis eruit
    Snij ze in stukken en doe ze bij de rode kool in de pan
    Voeg nu het water en de suiker toe en laat dit op een zacht vuurtje verder garen met het deksel op de pan
    Roer af en toe om
    Op het einde mag de azijn erbij (maar dat doe ik niet, want ik heb geen azijn in huis)

    Like

Geef een reactie

